Вівторок, 30.04.2024, 04:04

Опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 4001

Головна » 2009 » Жовтень » 18 » «Парниковий ефект» не став рятівником планети

«Парниковий ефект» не став рятівником планети

18:30
Цікаві факти з географіїЛід досяг екватора, а середня температура опустилася до 40 градусів морозу. Здавалося, життя на Землі замерзне назавжди. Проте рятівником всього живого виступив «парниковий ефект». Ця теорія справила ефект вибуху бомби. Але тепер з'являються нові дані ...
Цю гіпотезу називають «Земля - сніжний ком». Вона остаточно сформувалася в кінці 20 століття і, не дивлячись на переконливі аргументи, довгий час не сприймалася в наукових колах всерйоз. Стаття професора Хоффмана і його колег, опублікована в 1998 році, стала громом серед ясного неба.
Факти, покладені в основу нової теорії, накопичувалися поступово. Спочатку американський геолог Харланд виявив, що шари прибережних скель неопротерозойского періоду (близько 700 млн. років назад) покриті льодовиковими наносами. Дивно те, що відкриття було зроблене в тропіках, які завжди вважалися своєрідним резерватом для життя.
Більш того, тропічні льодовикові наноси були покриті шарами карбонатів, які, як відомо, виділяються з морської води при її нагріванні. Це були перші дані, які внесли якісь сумніви в голови геологів. Експерти задалися питанням - а чи дійсно еволюція земного життя йшла безперервно?
Сотні мільйонів років назад материки лежали разом біля екватора, утворюючи величезний «консорціум», названий Панагея. Як стверджують послідовники Харланд, в якийсь момент вулканічна активність молодої Землі ослабла, приток вуглекислого газу в атмосферу знизився настільки, що планета перестала відчувати дію «парникового ефекту» і занурилася в зимову сплячку, покрившись крижаною кіркою. Від повного заморожування Землю врятували знову активував вулкани.
Проте об'єднана група учених з Швейцарії і Великобританії заявляє, що здобуті ними свіжі дані спростовують «теорію сніжної грудки». Дослідники кажуть, що, хоча похолодань в історії нашої планети було немало, повного замерзання Землі не було й близько.
Вивчення льодовикових відкладень в Омані доводить наявність температурних циклів на планеті протягом так званої кріогенної ери (приблизно 850-544 мільйони років тому).
«Якби Земля була повністю заморожена протягом тривалого періоду часу, то кліматичні цикли, виявлені нами, не могли б існувати. Докази наявності кліматичних циклів - серйозний удар по гіпотезі «сніжної грудки», - говорить професор Аллен з Британського Імперського коледжу в Лондоні. - Ми живемо в епоху глобальної зміни клімату, фахівці сперечаються про те, наскільки природно протікає цей процес. Знання про зміни клімату в ті давні часи - ключ до розуміння того, як кліматична система працює в надзвичайних умовах ».
Нові дані забезпечують важливу інформацію для побудови моделей сучасних глобальних процесів. Такі дослідження можуть пролити світло на те, як Земля, перебувала в кроці від кліматичної катастрофи, зуміла її уникнути.

Олександр Свиридов